fredag

Ridser i lakken til fødevarevirksomheder

Det kræver god kriseledelse,hvis man vil bevare forbrugernes tillid efter fødevareskandaler.Selv store respekterede producenter har i 2011 måtte indkassere mistillid fra forbrugerne.


24 timer har listet 20 af de mere alvorlige sager fra i år og eksperterne advarer producenterne om at tage helt seriøst på disse sager.


Her er virkelig tale om troværdige og professionelle fødevarevirksomheder,der ikke helt forstår hvilken krise de befinder sig i,når de bryder deres løfter.Høj sikkerhed,moral og kvalitet er yderst vigtige,siger professor i kriseledelse på Aarhus universitet,Finn Frandsen.


En enkeltsag,belaster som sådan sjældent en virksomhed,men fortsætter virksomheden med at svigte forbrugerne,risikerer de at blive boykottet.
Flere ridser i lakkenkræver god kriseledelse hos en virksomhed og det lige fra top til bund.


Professor Finn Frandsen mener ikke,at virksomhederne er gode nok til at forklare deres medarbejde om den høje risiko,der er,hvis blot en enkelt afdeling begår fejl.

Kilde : Food Supply

Spise med Mormor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.